#pressuremakesdiamonds

01.07.2020

Ποια είναι τα οφέλη της άσκησης με αντιστάσεις στα οστά;

Η άσκηση με αντιστάσεις έχει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό μας και είναι απαραίτητη για κάθε άνθρωπο που θέλει να έχει ένα υγιές σώμα. Πέρα από τις μυϊκές, ψυχολογικές αλλά και καρδιοαναπνευστικές προσαρμογές που προσφέρει στο ανθρώπινο σώμα η καθημερινή άσκηση, πολύ σημαντική είναι και η βελτίωση που αυτή επιφέρει στα οστά αλλά και στους συνδέσμους, με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μέσα για την πρόληψη της οστεοπόρωσης και της οστεοπενίας.

Τα οστά και ο συνδετικός ιστός έχουν την ιδιότητα να προσαρμόζονται στις μηχανικές φορτίσεις που δέχεται το μυοσκελετικό σύστημα. Η αρχή της προοδευτικής επιβάρυνσης (η προοδευτική αύξηση των απαιτήσεων από τους εργαζόμενους μύες, πέρα από το συνηθισμένο επίπεδο) εφαρμόζεται κατά την προπόνηση τόσο για την αύξηση της οστικής μάζας όσο και για την ανάπτυξη της μυϊκής δύναμης. Μολονότι, η μέγιστη δύναμη των οστών και του συνδετικού ιστού είναι πολύ υψηλότερη από την ικανότητα παραγωγής μέγιστης δύναμης, τόσο τα οστά όσο και ο συνδετικός ιστός, έχουν την δυνατότητα να προσαρμόζονται όταν οι φορτίσεις που δέχεται το μυοσκελετικό σύστημα επαναλαμβάνονται τακτικά και έχουν υψηλή ένταση.

Diamond Fitness House
Αγγελόπουλος Δημήτριος

#pressuremakesdiamonds

Πηγή: Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντιστάσεις (Thomas R. Baechle- Roger W. Earle)