#pressuremakesdiamonds

19.09.2020

Ποια είναι τα πρώτα οφέλη απο την άσκηση;

Οι νοητικές προσαρμογές είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που αποκομίζουμε στο σώμα μας με την άσκηση και σίγουρα ένα από τα πρώτα που παρατηρεί ο ασκούμενος κατά την εκκίνηση των προπονήσεων.

Ήδη από τις πρώτες προπονήσεις με αντιστάσεις, ο αθλητής μπορεί να παρουσιάσει αύξηση στα κιλά ή στην αντίσταση που μπορεί να εκτελέσει μια άσκηση, πράγμα που όπως είναι κατανοητό δεν μπορεί να είναι προϊόν ενδυνάμωσης των μυών. Στην πραγματικότητα ο εγκέφαλος στέλνει πιο σωστά και στοχευμένα μηνύματα στο σώμα μας, με αποτέλεσμα να νευρώνονται οι σωστοί μύες και μάλιστα ήδη σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τις προηγούμενες προσπάθειες. Αυτή η ικανότητα ονομάζεται ιδιοδεκτικότητα.

Πιο αναλυτικά οι ιδιοδεκτικοί υποδοχείς είναι εξειδικευμένοι αισθητικοί υποδοχείς, οι οποίοι βρίσκονται στις αρθρώσεις, στους μυς και στους τένοντες. Οι υποδοχείς αυτοί είναι ευαίσθητοι σε πίεση και τάση, και τροφοδοτούν με πληροφορίες τα ανώτερα και μέσα τμήματα του κεντρικού νευρικού συστήματος σχετικά με τη δυναμική κατάσταση των μυών. Με τον τρόπο αυτό ο εγκέφαλος πληροφορείται για την κιναισθησία ή τη συνειδητή αντίληψη της τρισδιάστατης θέσης του σώματος στο χώρο.

Diamond Fitness House
Αγγελόπουλος Δημήτριος

#pressuremakesdiamonds

Πηγή: Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντιστάσεις (Thomas R. Baechle- Roger W. Earle)